Forum MINI Klub Polska Strona Główna Forum MINI Klub Polska
Forum użytkowników i miłośników MINI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
MINI olej
Autor Wiadomość
Hubo84 
Nowy



Samochód: Mini CooperS R56
Wiek: 30
Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

m@rtini napisał/a:
Hubo84 napisał/a:
Mam zalany Motul x-clean 5W30 i póki co wszystko ładnie śmiga :)


Czy polecasz wspomniany wcześniej serwis na Zwycięzców?
Czy 140 zł to całkowity koszt wymiany oleju i filtra?
Pozdrawiam,


Nie jest najgorszy, zrobili sprawnie i szybko, ale wcisneli mi własny filtr (10zł droższy niż w ASO BMW) i namówili na oryginalne wycieraczki BMW - chociaż chciałem kupić zamieniki /"mopy” Boscha :/ - podobno nie ma pasujących do mojego modelu...

Zrobili mi również przegląd i mam podobno do wymiany końcówkę drożka kierowniczego uchyla trochę drogo liczą sobie za ustawienie zbierzności -wszystko ma kosztować około 800 zł ...

Robię około 1300 km miesięcznie i póki co oleju mi nie ubywa, a silnik ładnie pracuje. Nie zauważyłem zbytniej różnicy w porównaniu do fabrycznego, który zależało mi w autoryzowanym serwisie BMW.
 
     
Funkykoval 
Nowy


Samochód: mini One 1.6 automat '2003
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 62
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

Olo napisał/a:
Funkykoval napisał/a:
Ogolnie, najwazniejsze chyba aby olej mial adnotacje iz spelnia norme producenta:
BMW LL 04

+ w moim przypadku, (mini one '2003): 5W30 lub 5W40
+ co najmniej: API SL/CF

potem to juz "lejta co chceta" :smile:


Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.

Najwazniejsze sa normy Klasa jakości:ACEA A3/B4 - API SN/CF .Chodzi o to zeby olej byl niskopopiolowy i malo siarczystych zwiazkow zawieral. To sa wlasnie te normy jakie glownie musi spelniac olej a nie norma mowiaca o ilosci km ile mozna przejechac na oleju, ktora naprawe nie nalezy sie kierowac ja zmieniam przed 10tys zawsze wszystko.

AKtualnie smigam na motulu X-cess 5w40 ale na lato wskoczy Motul V300 5w40


Norma producenta samochodu (w tym wypadku LL04 ktora odpowiada poprzednim normom 98, 01) narzuca producentom olejow respektowanie wielu rygorystycznych warunkow i nie chodzi tu tylko o przebiegi miedzy wymianami. Prawda jest, ze niektorzy producenci olejow nie chca jednak placic drogiej daniny producentom samochodow za taka homologacje i promuja wlasne - czesto calkiem niezle, a czasami gorsze - oleje. Srednio zawansowany uzytkownik samochodu nie bedzie ryzykowal dla kilku zlotych, dla kupna oleju ktorego nie zaleca producent. Bo po co?
Wiadomo nie od dzis, ze lepsze jest wrogiem dobrego... kolko sie zamyka.
O klasach jakosci i lepkosci ktore sa tak samo wazne, tez wspomnialem wiec nie rozumiem czemu kolega sie grzeje.
Dodam, ze mimo iz kupuje oleje z LL04 to i tak staram sie wymieniac co 10tys lub co rok.

Odpowiem rowniez szybciutko na pytanie kto wymienia co 25tys.
- Znakomita wiekszosc wlascicieli nowych aut na gwarancji ktorym komputer nie nakazal wymienic oleju odpowiednio wczesniej. Tak to przynajmniej funkcjonuje na zachodzie.
A jezeli silnik sie zatrze to ida do sadu i wygrywaja.
Jezeli sie nie zatrze to sprzedaja po kilku latach (zazwyczaj kiedy juz gwarancja wygasnie) i maja w d... czy kolejnemu wlascicielowi auto bedzie jeszcze dlugo sluzyc.

http://www.motoringfile.c...hange-interval/

Tekst nie precyzuje czy mini recomendujac wymiane co 10tys lub co rok, rezygnuje jednoczesnie z obligowania wlascicieli do wlewnia oleju z norma LL04... Mysle ze odpowiedz na te pytanie by nas pogodzila :)
W komentarzach doczytalem ze podobno dotyczy to tylko modeli od 2012

Pozatym komentarze do publikacji potwierdzaja co napisalem powyzej
_________________
pozdrav
 
     
Funkykoval 
Nowy


Samochód: mini One 1.6 automat '2003
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 62
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 12 Sty, 2013   

Olo napisał/a:
Brennt napisał/a:
Olo napisał/a:
Funkykoval napisał/a:
Ogolnie, najwazniejsze chyba aby olej mial adnotacje iz spelnia norme producenta:
BMW LL 04

+ w moim przypadku, (mini one '2003): 5W30 lub 5W40
+ co najmniej: API SL/CF

potem to juz "lejta co chceta" :smile:


Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.

Najwazniejsze sa normy Klasa jakości:ACEA A3/B4 - API SN/CF .Chodzi o to zeby olej byl niskopopiolowy i malo siarczystych zwiazkow zawieral. To sa wlasnie te normy jakie glownie musi spelniac olej a nie norma mowiaca o ilosci km ile mozna przejechac na oleju, ktora naprawe nie nalezy sie kierowac ja zmieniam przed 10tys zawsze wszystko.

AKtualnie smigam na motulu X-cess 5w40 ale na lato wskoczy Motul V300 5w40


wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosci

jesli ktos katuje samochod jak kolega, ktory w kazdy zakret wchodzi na recznym, to oczywiscie - silnik moze tego nie wytrzymac, ale ze przy normalnej jezdzie zatrzesz silnik jezdzac 25kkm bez wymiany syntetyka to jakies urban legends


A co ma jazda na recznym to katujesz linke od recznego oraz tylne opony narazajac je na miejscowe starcie co sie potem przelozy na bicie podczas jazdy opony. CO do oleju to nie znam nikogo kto robi 25tys na oleju, jedz do serwisu to sami Ci powiedza co ile zjezdzac na driva. Ale mniejsza z tym. Patrz tez na to ze oleje z polki 5w30 maja slaby gorny film ktory latwo zerwac do dluzszej agresywniejszej jezdzie co doprowadza do szybszego zurzycia oleju oraz stracenia jego wszelkich wlasciwosci. Oleju juz w MCS przerobilem sporo w ciagu roku. W innych autach tez wymieniam co 10tys olej pomimo ze nie sa katowane ale im wczesniej tym lepiej dla silnika bo olej kosztuje tam do 250zloty za wymiane a silnik nowy w dzesiatkach tysiecy...

Mam dla Ciebie lepsza propozycje smaz frytki przez pol roku ne jenym oleju bo tyle bedzie pisac na opakowaniu ze wytrzyma, zobaczymy jaki kolor olej uzyska oraz jakiej bedzie konsystencji i ile bedzie mial zabrudzen w sobie


I tu sie zgadzamy - ja porownalbym to do wielokrotnej kapieli w cieplej ale juz brudnej wodzie :)
Mysle jednak ze olej nie traci swoich wlasciwosci tylko poprostu jest brudny i to wlasnie filtry nie wytrzymuja 25k.

Mimo wszystko kupie zawsze olej o odpowiedniej lepkosci i klasie, z adnotacja ze spelnia norme producenta

Co do oleju, to wszyscy moi koledzy wymieniaja olej kiedy wskaze im komputer - niestety (dla tych silnikow) zazwyczaj jest to po ponad 20tys.
_________________
pozdrav
 
     
Olo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

Funkykoval napisał/a:
Olo napisał/a:
Brennt napisał/a:
Olo napisał/a:
Funkykoval napisał/a:
Ogolnie, najwazniejsze chyba aby olej mial adnotacje iz spelnia norme producenta:
BMW LL 04

+ w moim przypadku, (mini one '2003): 5W30 lub 5W40
+ co najmniej: API SL/CF

potem to juz "lejta co chceta" :smile:


Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.

Najwazniejsze sa normy Klasa jakości:ACEA A3/B4 - API SN/CF .Chodzi o to zeby olej byl niskopopiolowy i malo siarczystych zwiazkow zawieral. To sa wlasnie te normy jakie glownie musi spelniac olej a nie norma mowiaca o ilosci km ile mozna przejechac na oleju, ktora naprawe nie nalezy sie kierowac ja zmieniam przed 10tys zawsze wszystko.

AKtualnie smigam na motulu X-cess 5w40 ale na lato wskoczy Motul V300 5w40


wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosci

jesli ktos katuje samochod jak kolega, ktory w kazdy zakret wchodzi na recznym, to oczywiscie - silnik moze tego nie wytrzymac, ale ze przy normalnej jezdzie zatrzesz silnik jezdzac 25kkm bez wymiany syntetyka to jakies urban legends


A co ma jazda na recznym to katujesz linke od recznego oraz tylne opony narazajac je na miejscowe starcie co sie potem przelozy na bicie podczas jazdy opony. CO do oleju to nie znam nikogo kto robi 25tys na oleju, jedz do serwisu to sami Ci powiedza co ile zjezdzac na driva. Ale mniejsza z tym. Patrz tez na to ze oleje z polki 5w30 maja slaby gorny film ktory latwo zerwac do dluzszej agresywniejszej jezdzie co doprowadza do szybszego zurzycia oleju oraz stracenia jego wszelkich wlasciwosci. Oleju juz w MCS przerobilem sporo w ciagu roku. W innych autach tez wymieniam co 10tys olej pomimo ze nie sa katowane ale im wczesniej tym lepiej dla silnika bo olej kosztuje tam do 250zloty za wymiane a silnik nowy w dzesiatkach tysiecy...

Mam dla Ciebie lepsza propozycje smaz frytki przez pol roku ne jenym oleju bo tyle bedzie pisac na opakowaniu ze wytrzyma, zobaczymy jaki kolor olej uzyska oraz jakiej bedzie konsystencji i ile bedzie mial zabrudzen w sobie


I tu sie zgadzamy - ja porownalbym to do wielokrotnej kapieli w cieplej ale juz brudnej wodzie :)
Mysle jednak ze olej nie traci swoich wlasciwosci tylko poprostu jest brudny i to wlasnie filtry nie wytrzymuja 25k.

Mimo wszystko kupie zawsze olej o odpowiedniej lepkosci i klasie, z adnotacja ze spelnia norme producenta

Co do oleju, to wszyscy moi koledzy wymieniaja olej kiedy wskaze im komputer - niestety (dla tych silnikow) zazwyczaj jest to po ponad 20tys.


No tak tylko, ze LL-04 to teraz w serwisach 15tys km a nie 25tys jak bylo rok temu jeszcze. Wszystko traci swoje wlasciwosci, poczynajac od oleju konczac na plynie hamulcowym.

Pozostaje pytanie jak kto jezdzi i czym jezdzi. Kupujac olej do silnika diesla rozumiem wymiane co 15tys bo te auta jezdza do 4tys a tyle w benzynie to dopiero poczatek zabawy tak naprawde. Wiec olej ktory jest katowany na wyzszych obrotach wiadomo ze szybciej traci swoje wlasciwosci tak samo oleje Racingowe typu Motul V300 ktory co kilka tysiecy sie powinno zlewac bo szybko traci swoje wlasciwosci ale za to bardzo dobrze zabezpiecza silnik.

Na zachodzie jak kolega wspomnial tez juz obowiazuje przebieg do 15tys w niemieskich przynajmiej markach. We wszystkich nowyh autach jest ustawione na 15tys. Problem zmienic to na serwisie to zaden problem :) mozna zakodowac sobie ze co 10tys bedzie pokazywal wymiane. Nie wierze w zadne komputerowe wskazania wymiany oleju na podstawie stopnia zuzycia oleju jak to ma miejsce w BMW i Mini. To tak samo jak wierzenie komputerowni w moim R56 gdzie nie mam gajgerka od ilosci leju ze ten olej nadal mam w aucie a moze byc juz zapozno zeby dolac.

Kazdy wymieni kiedy bedzie chcial jego sprawa jego pieniadze. Wiadomo, ze serwisy by czesciej wymienialy bo dla nich to kasa a dla nas strata kasy.

Wracajac do norm LL to producent zaleca ale chyba zapomina o nowinkach bo sa oleje przewyzszajace noramy LL ktore jezdza na A3/B4. LL-04 sa olejami Mid Saps czyli zawieraja srednia liczbe dodatkow uszlachetniajacych olej oraz jego ochrone. Nie lepiej kupic cos wyzszego za te same pieniadze typu Full Saps z wyzszym filtrem w szczegolnosci do silnikow benzynowych...

Mozna by tak w nieskonczonosc...
 
     
kawa 


Samochód: MCS R56 + hamulce od JCW
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 16 Sty, 2013   Re: MINI olej

Dla tych, ktorym nie chce sie przegladac 20+ stron, male podsumowanie:

Najczesciej polecane oleje to:
1) Motul => Specific 5W-40 lub 8100 X-clean 5W-40 lub MOTUL 300V POWER 5W40
Sa tez osoby stosujace 10W40 oraz 300V COMPETITION 15W50

na stronie producenta mozna dobrac/sprawdzic po modelu:
http://www.motul.com/pl/pl/products

Przy wymianie oleju polecany jest tez specyfik: Motul Engine Clean

2) Millers => XFS 5W-40 badz XFS 5W-50

Pozostale proponowane to:
Castrol TWS Motorsport 10W-60/Edge Sport 10W60
Mobil 1 5W-50 Rally Formula
valvoline vr1 5W50

Oczywiście każdy wybiera według swoich preferencji/przekonań :)
Autor tegoż podsumowania nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za niewłaściwy dobór oleju :)

Obecnie w moim MCS jest Motul Specific 5W-40

Oprocz kwestii dot olei, polecane tez sa:
1) filtry (oleju, powietrza, kabinowy) firmy Knecht, ewentualnie Purflux.
2) plyn hamulcowy Motul DOT 5.1

PS
nie jestem pracownikiem firmy Motul. Nie zajmuje się sprzedaża olej/cześci samochodowych.

PS II
w Warszawie olej Motul w dobrej cenie jak i filtry Knecht można kupić w firmie Petrostar, które ma dwa sklepy: http://petrostar.pl/
 
     
Brennt 
Swój Człowiek
Barwy patriotyczne


Samochód: BMW Mini Cooper '03
Wiek: 26
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 464
Skąd: Szczecinek/Poznań
Wysłany: Sro 16 Sty, 2013   

nie wiem co z tym podsumowaniem, ale ja mam obecnie chyba 0W30, a mechanik mi polecil, zeby zalewac 0W30 albo 5W30

kazda sytuacja jest indywidualna i nie mozna tak chyba generalnie polecic oleju bez rozgraniczenia np. po wersji silnika
_________________
There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
 
     
Olo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Sty, 2013   

Brennt napisał/a:
nie wiem co z tym podsumowaniem, ale ja mam obecnie chyba 0W30, a mechanik mi polecil, zeby zalewac 0W30 albo 5W30

kazda sytuacja jest indywidualna i nie mozna tak chyba generalnie polecic oleju bez rozgraniczenia np. po wersji silnika


A co to za roznica. liczby np 5w40 czy inne mowia o lepkosci,gestosci oleju w danyh temperaturach. Im nizsza pierwsza liczba tym olej jest rzdszy wiec mniej problemow w szczegolnosci polecane dla diesli z odpleniem. Bo jakbys zostawil sobie na zime jakis 15w albo nawet 20w to moga byc problemy z odpaleniem bo z oleju zrobi sie galeretka.

Z gorna liczba jest podobnie tylko chodzi zeby nie przepalic oleju a raczej go nie przegrzac co spowoduje zerwanie filtru czyli specialnego filtru ochronnego ktory chroni silnik. Przez zerwanie olej traci wlasciwosci i silnik sie szybciej zurzywa. Zreszta pisze o tym wszedzie.

Jesli ktos jezdzi normalnie i nie katuje samochodu spkojnie mozna zalewac to co fabryka daje.
Jedynie mozna sie kierowac A3/B4 itp jak wspomnialem wczesniej sa oleje na rynku co znacznie przewyzszaja normy zalecane przez producentow,k tore akurat my wlewamy
 
     
Olo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Sty, 2013   Re: MINI olej

kawa napisał/a:
Dla tych, ktorym nie chce sie przegladac 20+ stron, male podsumowanie:

Najczesciej polecane oleje to:
1) Motul => Specific 5W-40 lub 8100 X-clean 5W-40 lub MOTUL 300V POWER 5W40
Sa tez osoby stosujace 10W40 oraz 300V COMPETITION 15W50

na stronie producenta mozna dobrac/sprawdzic po modelu:
http://www.motul.com/pl/pl/products

Przy wymianie oleju polecany jest tez specyfik: Motul Engine Clean

2) Millers => XFS 5W-40 badz XFS 5W-50

Pozostale proponowane to:
Castrol TWS Motorsport 10W-60/Edge Sport 10W60
Mobil 1 5W-50 Rally Formula
valvoline vr1 5W50

Oczywiście każdy wybiera według swoich preferencji/przekonań :)
Autor tegoż podsumowania nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za niewłaściwy dobór oleju :)

Obecnie w moim MCS jest Motul Specific 5W-40

Oprocz kwestii dot olei, polecane tez sa:
1) filtry (oleju, powietrza, kabinowy) firmy Knecht, ewentualnie Purflux.
2) plyn hamulcowy Motul DOT 5.1

PS
nie jestem pracownikiem firmy Motul. Nie zajmuje się sprzedaża olej/cześci samochodowych.

PS II
w Warszawie olej Motul w dobrej cenie jak i filtry Knecht można kupić w firmie Petrostar, które ma dwa sklepy: http://petrostar.pl/


Co do

1. to glowny po doborze na stronie Motula wszedzie nawet do kazdej bmki wywali nam Motul 5w30 X-clean jako good potem jak wspomniales juz idac wyzej 5w40 i reszte
2. Co do Millersa to XF 5w30 C3 w szczegolnosci do do silnikow Mini. Ja zalewam XFS 5w40 dlatego ze nie ma XF z 5w40
Pozostale to jak moznapoczytac szeroko omijac Castrole bo to mega rzadkie oleje i szybko wyparowywuja
Mobila 1 polece tez mialo jak i Valvoline. Ale nie zapominajmy o jeszcze jednej ale drogiej firmie Liqui Molly ale za jakosc sie placi.

Jesli zas chodzi o filtry to Mann(aktualnie wypada najdrozej), Knecht na rowni z Mann i potem reszta bosche itp na koncu moim zdaniem Filttron ze wzgledu na jakosc wykonania

Plyn hamulcowy i tak wiekszosc bedzie miala DOT 4 pewnie. ALe warto pokusic sie o minimalnie tego 5.1 bo roznica tutaj w ceenie jest nijaka. Do ukladu w miniaczu po spuszczeniu calosci wchodzi 1litr z groszem dlatego 2 banki lepiej kupic nie jest to duzy wydatek. Zalecane wymieniac raz na rok.

Oprocz tego warto pamietac o wymianach oleju w skrzyni biegow. Ale tutaj odsylam na serwis oraz pozostawiam to im do zrobienia bo jakbys cos sie stalo zawsze jest rekojmia ale z tym tez jak wiadomo roznie potem bywa.

Raz na rok warto tez sprawdzic wlasciwosci plynu chlodzacego w zbiorniku. Lepsze warsztaty maja mozliwsco sprawdzenia wydajnosci takiego plynu.

Nie bede reklamowal nikogo ale ja zaopatruje sie w sklep-oleje.pl tez dlatego ze sprzedawca ma jeszce wieksza wiedze ode mnie ktora chce tez i Wam przekzac ale praktycznie ma wszystkie oleje jakie sie nie wymysli to sciagnie.

Nie odbierzcie mnie zle chlopaki, nie madrze sie tutaj ale chce troche faktow przekazac i wac i czasami warto doplacic naprawde pare zloty do czegos lepszego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group